Samma enastående service och kvalitet – men i ny kostym!

Vi ska fortsätta att vara den prismedvetna kundens förstaval. En optikkedja för hela familjen – som alltid levererar en förstklassig service och ett glatt bemötande. Vår nya grafiska profil är stilfull och avskalad med en harmonisk blå färg som symboliserar kunskap, trygghet och lojalitet. Bokstaven ”g” i logotypen gestaltar ett par smakfulla glasögon. Stilrent – och enkelt att känna igen! Hos oss hittar du ett av branschens mest spännande sortiment till ett riktigt konkurrenskraftigt pris. Glasögonmagasinet står för service och kvalitet och ligger alltid i den absoluta framkanten av branschutvecklingen.

– Vår nya visuella identitet har ett modernt formspråk och en tydlig tonalitet. Den ska förmedla framåtanda och spetskompetens samt förstärka vår lokala förankring. Vi vill kommunicera innovation och trygghet och det gör den nya grafiska profilen på ett fantastiskt sätt, säger Martin Åberg, delägare och VD på Glasögonmagasinet.