München-mässan.

 

Årets första mässa har gått av stapeln och som vanligt kommer vi hem fulla med inspiration och idéer. Men framförallt så har vi ju fått se alla nyheter på modesidan.

 

Glasögonmodet i sig är ju ett ganska långsamt mode, det är inte olika trender varje årstid, eller ens år.

Men vi börjar se en tendens inom branschen där allt fler väljer att ha olika bågar till olika tillfällen. Inte bara olika glasögon för att man har olika behov vid olika tillfällen (t ex glas anpassade för arbete framför dator, till bilkörning, till olika sporter).

Nä, nu märker vi en ökning där vi faktiskt tillåter oss att vara lite fåfänga och byta stil på bågarna lite oftare.

 

När vi rekommenderar våra kunder att göra en ny synundersökning vartannat, vart tredje år så handlar det ju om att fånga upp synförändringar, inte om du vill byta för att du vill ha en ny båge.

Oftast så tar vi på oss glasögonen på morgonen och sen sitter de där hela dagen, dag ut och dag in. Kanske i flera år.

Genom att börja se på glasögonen som en accessoar, eller ett smycke, istället för bara ett synhjälpmedel så blir de en del av vår personlighet.

 

Och på mässorna finns det verkligen personliga bågar, bl a denna i form av en fjäril. 

 

 

Eller varför inte den här, en båge för 50 000 Euro, full med ädelstenar!

 

Den hittar du inte i våra butiker tyvärr men kom gärna in så kan vi förmedla kontakten till säljaren.

 

Jessica Åberg
Jessica Åberg